2012-11-09

WARSZTAT - Sprzęt [7] - MIX różności

PROXXON  -  SAW BLADES SUPER CUT

W końcu zmobilizowałem się do zakupu piłek włośnicowych do wyrzynarki PROXXON DS-220, którą kupiłem w styczniu (WARSZTAT - Nowy sprzęt [2]). Brzeszczoty mają długość 130mm i można użyć ich także w ręcznej pile włośnicowej (tzw. laubzega). Wybór u PROXXONA jest spory, asortyment podzielony jest na dwie grupy:

Brzeszczoty do miękkiego i twardego drewna, tworzywa sztucznego, pleksiglasu i miękkich metali nieżelaznych.
  • 28107 - Drobne zęby               (0,77x0,30mm; 25 zębów na 25mm),
  • 28108 - Standardowe zęby      (1,20x0,38mm; 17 zębów na 25mm),
  • 28110 - Grube zęby                 (1,50x0,48mm; 14 zębów na 25mm).
Brzeszczoty do twardych materiałów jak stal i laminaty.
  • 28104 - Drobne zęby               (1,10x0,50mm; 28 zębów na 25mm),
  • 28106 - Bardzo drobne zęby    (0,74x0,36mm; 41 zębów na 25mm).

Wybrałem drobne i standardowe zęby do drewna i bardzo drobne zęby do twardszych rzeczy. Niestety dwa do stali już zerwałem, przycinając rurkę, a w zasadzie profil z blachy stalowej o przekroju okrągłym od rolety okiennej (kiedyś te rurki robili z aluminium, ale ze stali pewnie taniej). Profil miał średnicę 18mm i raczej było to zbyt duże wyzwanie dla brzeszczotu o przekroju 0,74x0,36mm, tak więc jeśli chodzi o profile to proponuję ograniczyć się do metali nieżelaznych i nie używać piłek do stali. Drewno, zwłaszcza cienkie, tnie się rewelacyjnie. Piłki pakowane są po 6 sztuk. Cena: 13,50zł za opakowanie + koszty wysyłki, bo zakup w sklepie stacjonarnym raczej nierealny.


PROXXON  -  HSS MICRO TWIST DRILLS  Ø 0,5mm

Drugi zakup to wiertła precyzyjne Ø 0,5mm na trzpieniu Ø 2,35mm ze stali wolframowej (Nr Art. 28864). Kupiłem je do wykonywanie np. otworów w lufach figurek przy użyciu multiszliferki na najniższych obrotach. Jestem bardzo ciekaw efektów. Komplet 3 sztuki, cena ~16,00zł + koszty wysyłki, bo zakup w sklepie stacjonarnym raczej nierealny.


BEFANA  -  KOMPLET PILNIKÓW IGIEŁKOWYCH  200-1/2

Mimo, że pilników mam już sporo, to skusiłem się na zestaw 10 szt., oczywiście polskiej firmy BEFANA, którą wszystkim szczerze polecam. Komplet opisany jest jako 200-1/2, czyli długość 200mm i dwa rodzaje gęstości nacięć. Wysoką jakość wyrobu dobrze widać na zdjęciu. Cena jaką udało mi się zapłacić, to 34,00zł już z przesyłką (Allegro) - 3,40zł/szt. (!).


POWERFIX  -  PRECISION SCREWDRIVER SET

Ten nabytek, to kolejny pozytywny przykład udanych zakupów w Lidlu. Bardzo dobrej jakości długie śrubokręty precyzyjne z wygodnymi uchwytami, które przy majsterkowaniu przydają się bardzo często. Cena: 14,99zł, towar sezonowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz