2012-11-07

WH40K - Mroczna Zemsta (nadeszła)

Nie chciałem zapeszać dopóki pudło nie dotarło, ale udało mi się kupić w dobrej cenie (260zł z przesyłką) polską wersję limitowaną "Mrocznej Zemsty" w stanie zafoliowanym. Tak więc stało się - przygoda z trzecim systemem została właśnie rozpoczęta :).


Pudło, robi duże wrażenie swoimi gabarytami, jednak jest w tym sporo marketingu, bo zawartością jest ono wypełnione w ~50%, reszta to powietrze. Nie będę pisał co jest w środku, bo różnych recenzji i filmików powstało jest sporo, ale parę rzeczy zwróciło moją uwagę:
  • Jako wieloletni warzonowiec, jestem przyzwyczajony do metalowych figurek, więc plastiki to dla mnie pewna nowość. Figurki są jednak naprawdę ładne, choć trochę filigranowe i dość delikatne - pewnie nie raz w czasie gry lub transportu coś od nich odpadnie. Moją uwagę zwróciło przede wszystkim to, że powierzchnia plastiku jest bardzo gładka, detale precyzyjne, krawędzie ostre i idealnie proste (tam gdzie mają być proste). Jest to dla mnie coś nowego i innego. 
  • Mała wersja podręcznika jest wydana bardzo ładnie i raczej się nie rozklei, ale dla trwałości okładka mogłaby być z trochę sztywniejszego kartonu (dla poprawy trwałości można ją ewentualnie okleić bezbarwną folią Oracal). Środek jest kolorowy, ale niestety litery są bardzo małe i czytanie podręcznika nie będzie zbyt wygodne.
  • Bardzo podoba mi się dodatek "Jak grać", ponieważ muszę uczyć się wszystkiego od zera i dlatego fajnie, że został dodany do zestawu. Niestety po przeczytaniu opisu strzelania, trochę się zdegustowałem (test trafienia > test zranienia > rzut ochronny), bo do tej pory byłem przyzwyczajony do tego, że jak trafiam, to trafiam, a jak trafiam, to albo ranię, albo nie - żadnych cudownych save'ów w Warzone nie było. Cóż widocznie taka specyfika tej mechaniki, zobaczymy jak to będzie kształtować rozgrywkę. Broszura zawiera także wytyczne dla sześciu przykładowych misji możliwych od rozegrania dołączonymi armiami, natomiast bardziej szczegółowe opisy z ich rozgrywania znajdują się w 393 numerze White Dwarf'a, poświęconemu temu zestawowi.

Starter "Mroczna Zemsta" jest naprawdę świetny dla osób, które zaczynają przygodę z WH40K. Otrzymujemy sporo i oczekiwać więcej od zestawu startowego za tą cenę byłby po prostu nie w porządku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz