2013-02-18

MAKIETY 28MM - Podziemia [1]

W końcu ruszam z nowym, bardzo pracochłonnym projektem, tym razem już bezpośrednio związanym z wargamingiem.

WSTĘPNIAK

Warzone, jako dynamiczna gra bitewna, z naprzemienną aktywacją, sprawdza się całkiem dobrze na skirmish'owym poziomie rozgrywek. Wszelkiego rodzaju podziemia, jaskinie i kanały są każdemu warzonowcowi znane, choć nie zawsze lubiane. Do dziś są stałym elementem turniejów, ma których mają za zadanie utemperować powergamerowskie zapędy graczy, którzy w przypadku wylosowania tego typu stołu nie mogą wystawić dużych, niemieszczących się w podziemiach modeli. Mimo pewnych ograniczeń, bitwy w podziemiach są bardzo ciekawe i emocjonujące. Zawsze chciałem zrobić makietę podziemi i w końcu nadszedł czas, by plany te zacząć powoli realizować.

IDEA

Idea jest prosta: modułowe podziemia o wysokich walorach estetycznych, które nigdy się nie znudzą (oby).

PROJEKT KONCEPCYJNY

Projekt dojrzewał kilka lat w mojej głowie, więc przynajmniej pod względem technicznym jest dość dobrze przemyślany (to się okaże). Makietę planuję wykonać w systemie modułowym, umożliwiającym złożenie za każdym razem innego stołu.


Wymiary pojedynczego modułu przyjąłem jako 300x300mm, a całego stołu 1200x1200mm, czyli 4 na 4 moduły, co razem daje 16 elementów. Planuję również wykonać dwa elementy podwójne 600x300mm oraz jeden poczwórny 600x600mm. Możliwości aranżacji podziemi z tych elementów będzie aż nadto.

Wysokość ścianek prawdopodobnie będzie wynosić 50÷60mm, ale decyzję w tej kwestii podejmę, gdy będę miał już pocięte podstawy. Zabudowa wnętrza nie będzie wystawać ponad ścianki, w związku z czym powinna być dość odporna na uszkodzenia. Moduły będzie można łatwo przechowywać jeden na drugim.

Duży prostokątny element będzie podstawą dla modułu z najprawdopodobniej okrągłym, oczywiście odpowiednio udekorowanym pomieszczeniem, które umieszczone w środku stołu stanie się czymś w rodzaju areny, do której będą prowadzić wszystkie korytarze. Dwa podłużne elementy posłużą do wykonania szerokiego tunelu komunikacyjnego, do którego będzie można wprowadzić pojazdy, choć pewnie wcale nie będzie nimi tam łatwo operować. Wysokość większych elementów być może będzie wyższa od standardowych, co da więcej możliwości przy ich aranżacji (galerie, schody, windy, etc.).


Jeśli uda się wykonać wszystkie planowane elementy, to maksymalny wymiar stołu wyniesie 1800x1200mm, czyli 4 na 6 modułów, choć traktuję to raczej jako ciekawostkę, a za standardowy uważam stół kwadratowy 4 na 4 moduły.


Każdy mały moduł będzie posiadał 4 wejścia o znormalizowanych wymiarach, więc moduły będzie można go dowolnie względem siebie obracać przy układaniu stołu. Wejścia do podłużnych modułów będą szersze, by umożliwić poruszanie się pojazdów (kanał komunikacyjny prowadzący na powierzchnię).

PODZIEMIA, A W ZASADZIE PODZIEMNA (OPUSZCZONA) STACJA BADAWCZA

Przedstawiona powyżej koncepcja budowy podziemi dotyczy tylko aspektu technicznego wykonania "nośnika" w postaci modułów. Ich zagospodarowanie jest tak naprawdę dowolne. Moja makieta będzie przedstawiać podziemną, opuszczoną stację badawczą. Daje to spore możliwości zarówno pod względem estetyki, jak i grywalności. Inspiracją jest dla mnie świetny stół z krakowskich turniejów WZ autorstwa Norkosa, na którym gry zawsze miło wspominam.

INSPIRACJA

WOJSKOWA STACJA BADAWCZA (Rules by Qba):

Stacja ta jest ukryta pod ziemią. Tworzy ją niezliczoną ilość labiryntów i korytarzy, do których dostęp mieli najlepsi naukowcy wszechświata. Teraz jest ona w wielu miejscach uszkodzona, ale nikt nie wie co jeszcze cennego może się w niej znajdować. Nowinki technologiczne przeciwnika są warte każdych strat.

VII Krakowski Turniej Warzone (Bochnia, 18.11.2012)
Zasady:
  1. Widoczność jest normalna, nie rzucamy na żadne warunki.
  2. W bazie nie mogą poruszać się modele o SZ większym niż 3.
  3. Na terenie bazy są liczne śluzy utrudniające swobodne przechodzenie z korytarzy i pomieszczeń. Aby otworzyć lub zamknąć śluzę należy być do 1 cala od niej i poświęcić 1 AC. Śluza ma 25 AR i 1 WD.
  4. W bazie są miejsca (8 ponumerowanych miejsc), gdzie z uszkodzonych instalacji ulatniają się niebezpieczne chemikalia. Aby określić ich ilość należy rzucić k20 i sprawdzić w tabeli (patrz niżej). Aby określić z których, należy wykonać rzut k8 i określić te miejsca wg numerów. Modele w odległości 2” od tego miejsca otrzymują obrażenia 8 -survival, AV 2.
Tabela ilości miejsc ulatniania się chemikaliów*:
  • 1-2 żadne miejsce
  • 3-7 jedno miejsce
  • 8-12 dwa miejsca
  • 13-15 trzy miejsca
  • 16-17 cztery miejsca
  • 18-19 pięć miejsc
  • 20 wszystkie
Inne:
  • Para (białe chmurki) - obrażenia 5
  • Wyładowania elektryczne (granatowe kreski) - obrażenia 5 -survival (radiant)
  • Toksyczny gaz (żółte chmurki )- obrażenia 4 -survival

*) Ostatnio z Norkosem rzucaliśmy na chemikalia na początku każdej tury (i tak jest 
    najlepiej).

2 komentarze:

  1. O, ciekawy projekt. Tym bardziej, że zamierzam (kiedyś) podobny modułowy stół (w wersji Fantasy) wykonać do Warheim FS. Będę śledził na bieżąco i kradł pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli w zasadzie wystarczy, że będziesz śledził kilka pierwszych odcinków, dotyczących robienia modułów. W kolejnych będą one wypełniane w stylu SF. Oczywiście nie skupię się na robieniu samych modułów, ale wraz z robieniem kolejnych, będę starał się zabudowywać te zrobione. Późniejsze odcinki będą dotyczyły już samego ich zabudowywania. Pierwszy moduł już zrobiłem i powiem Ci, że jest to bardzo pracochłonne. Ten projekt to robota na wiele miesięcy...

      Usuń