2014-02-06

INNE - Planszówkowy przerywnik [3] - Carcassonne - The City

Kolekcjonerskie zboczenie, które kazało mi się rozglądać za najtańszą w necie opcją zakupu* limitowanej, "zimowej" wersji podstawki do Carcassonne, tłumaczone małym w przeciwieństwie do 'Big Boxa' pudełkiem, a co za tym idzie jej mobilnością i przydatnością do szybkiej rozgrywki (no i 12 limitowanymi kafekami i w ogóle tym, że są białe, itd., etc., ble, ble ble...) zaowocowało trafieniem na prawdziwy rodzynek, o którego istnieniu nie miałem pojęcia...

CARCASSONNE - THE CITY


Okazuje się, oprócz klasycznego Carcassonne wraz dodatkami, jakiś czas temu została wydana samodzielna gra pod tytułem 'The City', czyli miasto. Rzut okiem na graficzki i ich szybka ocena - WOW! - ciekawie zmodyfikowane zasady - będzie zabawa, będzie się działo! - biorę :D. Szybka negocjacja darmowej przesyłki, podjęcie ryzyka zakupu poza Allegro (aukcja już się zakończyła) i za 120zł gra jest już u mnie. W sklepach internetowych gra ma status niedostępnej, a cena jaka tam się pojawia to 170zł + przesyłka, więc jak za nowy i zafoliowany box, to na pewno nie przepłaciłem :). Jest to druga edycja z 2010 roku, pierwsza ukazała się w 2004, była także wersja ekskluzywna w drewnianym pudełku (albo po prostu pierwsza edycja tak wyglądała). Wydanie angielskie, ale w tej grze napisów żadnych nie ma, więc jedyny minus to brak polskiej instrukcji.


W pudełku znajdują się:

  • dwie płócienne sakiewki,
  • 75 kafelek terenu
  • 70 odcinków murów
  • 12 baszt + brama miejska
  • 32 pionki w 4 kolorach
  • tor punków
  • instrukcja

Pionki, mury, baszty oczywiście drewniane (pachnące!). Sakiewki - fajna rzecz, brakuje ich w 'Big Box'ie' (uszyłem sobie sam). Kafelki mają beżowe rewersy, co ładnie je odróżnia od kafelek do standardowego Carcassonne. Pionki też są ciut inne, więc się nie pomieszają. Poniżej zdjęcie zestawu gotowego do grania - wielki plus gier z tej serii - nic nie trzeba przygotowywać! - grę można rozpocząć momentalnie.


Sama gra w skrócie polega na budowie starego miasta przy użyciu kafelek oraz murów, ograniczających pole manewru. Zasady zostały delikatnie zmodyfikowane w stosunku do oryginału, np. pionki można ustawiać na murach  miejskich, za co otrzymuje się dodatkowe punkty. Ale czytanie instrukcji dopiero przede mną, więc nic więcej nie jestem w stanie napisać. Swoją drogą, gdyby ktoś miał polską instrukcję, to chętnie przygarnę jej skany.

Jestem zadowolony z zakupu, bo pudełko ma bardzo przyzwoite wymiary - 28x19x7cm, przez co jest dużo bardziej poręcznie i mobilne, niż 'Big Box' - nie będzie problemu wybrać się z grą na działkę w lecie. Cztery komplety pionków zaspokajają w zupełności nasze obecne potrzeby, a czas rozgrywki w granicach 30÷45 minut jest optymalny pod kątem szybkiej, nawet dwuosobowej partyjki.


*) Z zakupu zimowego Carcassonne zrezygnowałem (na razie ;D )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz