2012-08-22

WARSZTAT - Aerograf - BADGER Airbrush Factory Tour

Czysta ciekawość, zachęciła mnie do próby ustalenia pochodzenia aerografu w zestawie, który niedawno okazyjnie nabyłem (39199 REVELL Airbrush basic set with compressor). Konstrukcja, jak i ewidentne podobieństwo do niektórych modeli firmy BADGER wskazują, że został on wyprodukowany właśnie przez nią.

Podczas poszukiwań natrafiłem na świetny, prawie godzinny filmik w jakości HD pokazujący fabryczkę Badgera w Chicago. Po zakładzie oprowadza aktualny właściciel, wnuk założyciela (o ile dobrze zrozumiałem) dokładnie opisując proces produkcji. Film bardzo ciekawy, oglądnąłem go z dużym zainteresowaniem. Poza tym pokazuje na czym polega fenomen amerykańskiej gospodarki, której siłę stanowią właśnie takie rodzinne manufaktury, rozwijane i doskonalone od kilku pokoleń. Poniżej link do filmu autorstwa Lestera Bursley'a z AwesomePaintJob.com:

BADGER Airbrsh Factory Tour 2011




Co ciekawe, miało być oszczędnie i rozsądnie, a mnie tak spodobało się malowanie aerografem, że już po głowie chodzi mi zakup kolejnego :). Zresztą jak ogląda się zagraniczne filmiki, zwłaszcza amerykańskie, to okazuje się, że ludzie często mają kilka, a nierzadko nawet i około dziesięciu aerografów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz